niedziela, 14 marca 2021

FluxEngine - docelowe rozwiązanie

 


Dziś będzie o tym co robiłem w nocy z sobotę na niedzielę - kończyłem projekt FluxNet! Opisywałem go zajawkowo wcześniej kilka dni temu w artykule FluxNet - archiwizacja dyskietek

Ostatnio przyszła do mnie zakupiona na Allegro stacja 5,25" oraz przewód do stacji 5,25" oraz 3,5" otrzymany w formie darowizny od Retropasjonaty Pawła z Konstantynowa Łódzkiego - dziękuję !. 

Teraz będzie to złożyć w całość do wcześniej zakupionego pod ten cel komputera Shuttle XPC z procesorem AMD 32Bit i 1GB RAMu. Oryginalny dysk 80GB zostawiłem, chociaż do tych celów mogłabyć karta CF. Wybór systemu operacyjnego był łatwy - Debian. Został on zainstalowany poprzez PXE (bootowanie przez sieć). Następnie ze strony projektu FluxEngine na githubie pobrałem źródła dla klienta FluxEngine dla Linuksa. Po skompilowaniu i sprawdzeniu "na pająka czy działa" zabrałem się za rozkręcanie XPC w celu demontażu napędu DVD oraz stacji 3,5", która nie chciała współpracować z FluxEngine - co ciekawe pod Linux/Windows działała ona bezproblemo.







Jak widać miejsca tutaj nie jest za wiele. 


Zapomniałem powiedzieć, że wcześniej zakupiłem z aliexpress kątowy microUSB do wejścia wewnętrznego USB, aby nie robić dziwnych połączeń z zewnętrznego gniazda USB do FluxEngine wewnątrz komputera.


Podłączyłem ten przewód pod złączę USB na płycie głównej i sprawdziłem na starym telefonie czy to jednak USB działa - jak się okazało było ok i telefon był widoczny w systemie (lsusb).





Po upewnieniu się, że wszystko działa - ponowny test integracyjny, ale już FluxEnginem





... i przyklejenie FluxEngine wewnątrz komputera




I teraz gęste : próby z dyskietkami z Commodore 64 5,25" oraz Amigowymi 3,5"





Całość prezentuje się tak : 




 Pozdrawiam
Paweł