niedziela, 21 marca 2021

DIY Heavy Duty Joystick

Ostatnio pisałem o tym, że klon joysticka Atari CX40 nie wytrzymał walki z grą International Karate+. Miałem potrzebę stworzenia wytrzymałego joysticka pod retro komputery jak C64, Amiga czy Atari 8/16bit. W związku z tym zakupiłem na Aliexpress zestaw do arcade stick w kolorze czerwonym. 


W domu rozejrzałem się za jakąś obudową, która by się nadawała do tego - wybór padł na hermetyczną obudowę z OBI - koszt ok 15 PLN.



Postanowiłem zrobić 2 przyciski Fire - dla zgodności z Amigą.




Przyciski od zestawu idealnie się wpasowały w gotowe otwory.


Posiadałem przedłużacz do josticków 4m firmy Matt z Łodzi, która nadal istnieje ;) 


... kabelkologi czas zacząć ;)

... i przetestować gdzie jaki kabelek ma być ...


Kierunki znalezione!



Nic nie może się zmarnować - ze starego joysticka są zabrane przyssawki.


Zabezpieczenie przed wyrwaniem przewodu. Gniazda DB9 z przedłużacza nie usuwam.


Finalne podłączenie.


Efekt końcowy : 





Pozdrawiam

Paweł