niedziela, 18 czerwca 2023

Brown Orange Black C64 Edition

Dziś będzie o tym jaki sprzęcik pod DemoScenę Commodore 64 sprzęcik! 


Od początku : od długiego czasu chorowałem na  Commodore 64C z klawiaturą z pomarańczowymi klawiszami funkcyjnymi. Ona też występuje w filmach z Johny Wickiem ;) . Po długich poszukiwaniach udało mi się kupić w znośnej cenie z eBay. 


Dokupiłem zniszczoną obudowe C64C z Allegro.


Obudowę postanowiłem pomalować na czarny mat ze strukturą, pomagał mi w tym młodszy Syn. 
Postanowiłem także zaszpachlować tył obudowy - tam gdzie jest naklejka z numerem seryjnym.










Do obudowy z klawiaturą brakowało mi jeszcze serca komputera - płytę główną kupiłem od Kolegi Rubikusa - wersja szeroka. ze starym SIDem 6581. Stary SID poszedł do innego C64 - Breadbina - tam już mam 100% oryginał teraz. A do tej płyty wsadziłem ARMSID, który pod DemoScenę będzie się zdecydowanie lepiej nadawał, ponieważ mogę w łatwy sposób przełączać się pomiędzy wersjami SIDów. Nowe produkcje często są tworzone pod nowsza wersję układu SID 8580. Dodatkowo w tej płycie mam nowszy VIC2 oraz nowe PLA. Wbudowany poczwórny ROM, którym mozna przełącząć się za pomocą klawisza Restore też jest dodatkowym plusem. Ogólnie całość prezentuje się tak : 



PS. następny czeka w kolejce ;) 
















Brak komentarzy: