wtorek, 4 sierpnia 2020

Amiga 600 - eXtremalna modyfikacja



Już jakiś czas temu zakupiłem Amigę 600. Działała, ale miała swoje ułomności, o których zostałem poinformowany. Obudowa była pożółkła oraz miała ubytki. W Klawiaturze nie działały klawisze w dolnym prawym rogu. Dobry materiał na modyfikacje! ;).




Na początek poszedł KickStart do wymiany. Wymieniłem go na najnowszy jaki jest dostępny dla Amigi 600 - czyli w wersji 3.1.4. Formatowanie karty oraz instalacja odbywała się z poziomu WinUAE. Następnie doinstalowałem nakładkę BestWB oraz WHDLoad.



Dodałem do niej także adapter karty CF i zainstalowałem na karcie Compat Flash 2GB system WorkBench 3.1.4 i aktualizację 3.1.4.1. Dla karty Compact Flash musiałem zrobić otwór w obudowie.



Całość wyglądała jak poniżej. Amiga wzbogaciła się o dodatkowy 1MB Chip RAM.



Jak już się uporałem z software, to trzeba było się wziąć za hardware. Kolega zrobił recap oraz dokładny przegląd Amigi. Następnie poszła wymiana membrany na niezniszczalną PCB ;). Nie obyło się bez ofiar. Klawisz R był mocno zespolony z młoteczkiem i przy demontażu niestety młoteczek rozsypał się. Kolega od wymiany kondensatorów poratował młoteczkiem i miałem już znowu kompletną klawiaturę. Klawiszy nie wybielałem - poszły do mycia w pralce ;).










Tutaj widoczna stara membrana - pod światło było widać przetarte ścieżki.


Ta Amiga 600 miała być zmodyfikowana i tutaj chciałem zastąpić klasyczną stację dyskietek nowoczesnym GOTEKiem. Jak wcześniej pisałem obudowa była pęknięta w okolicach stacji, więc decyzja była dla mnie dość prosta - tniemy tak, aby GOTEK mógł się zmieścić.



Nie wszystko pasowało, więc trzeba było sobie pomóc kartonem, który posłużył jako matryca do dalszego wycinania.





Sam GOTEK także musiał być lekko przycięty.


Po dostosowaniu GOTEKa do obudowy przyszedł czas na zmianę kolorów. Wcześniej jeszcze obudowa została poddana myciu w zmywarce oraz został odklejony badge. Zakleiłem także tylnią naklejkę znamionową taśmą do malowania.




Apple swoje wypasione laptopy kiedyś określał mianem Pro i były one w kolorze czarnym, a co tam - czarny mat jest ok. 



Amiga dostała także 4MB Fast RAMu. Całość po włożeniu do dolnej obudowy prezentuje się tak :


... a tak już po złożeniu.



Amiga ma teraz 6MB RAMu - 2MB Chip oraz 4MB Fast. WHDLoad powinien teraz działać bez problemów.


Po dodaniu wyświetlacza OLED. 





GOTEK oczywiście ma buzzer, który przypomina odgłosy starej stacji - żeby klimacik retro zachować ;).

Pozdrawiam
Paweł